23 Şubat 2010 Salı

Zeynep'in Dogum Gunu Baliki


Geçen Cuma (19.02.2010) Zeynep'in kardeşimin doğum günüydü ve bu yılki geleneği bozmayarak, onun akşam yemeğini yapmayı da ben üstlendim. Zeynep gayet basit ve sade bir menu istemisti, benim uydurmama cok musaitti :) Patlican salatası, patates salatası ve de somon balığı.

Burada detayları ile somon balığını anlatacak olmamla birlikte diğer iki yemek ile ilgili de kendimce uydurduğum başarılı olduğuna inandığım püf noktalarını vereceğim.

1. Patlıcan salatası; reklam yapmamak için marka ismi vermiyorum ama şu hazır satılan patlıcan salatasından yola çıkarak çok pratik ve de lezzetli bir salata yapabilirsiniz. Ben bunu yoğurt ile karıştırıp kırmızı biber ve nane ile servis ediyorum ancak tadının ve de kıvamının böyle kremamsı olmasını şu şekilde sağlıyorum. Bir paket patlıcan salatasını 1,5 yemek kaşığı zeytin yağı ile bir güzel çırpın yoğurdu eklemeden önce, bu şekilde kıvamlaşmasını sağlıyorsunuz ve inanın bana fark ediyor.

2. Patates salatası; bu salata Cem usulü bol hardallı ve biberli bir salataydı ama benim püf noktam şuydu: ben patatesleri bir gece önceden suda beklettikten sonra (bu şekilde renkleri koyulaşmadı) haşlarken suyuna neredeyse bir dolu yemek kaşığı hardal karıştırdım, o tad haşlanırken patateslere karıştı ve inanın bana daha da lezzetli oldu.

Şimdi sıra detayları ile anlatacağım somona gelirse... Herşey en az 24 saat öncesinden başlamalı. Çok basit, zeytin yağı, tuz, karabiber, bol sarımsak (dilimlenmiş olacak) ve süt (arzunuza göre krema da ekleyebilirsiniz ama ben çok ağır olmasın diye eklemedim) bunları bir güzel karıştırıp balıkları bir gece bu karışımda bekletiyorsunuz. Hatta bu karışımın içine balıkların yanına küp küp doğradığınız patatesleri de atmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Ertesi gün pişirme zamanında ince ince taze soğanları kıyın bunları tuz ve karabiber ile harmanlayın. somonu beklettiğiniz karışımın içinden sarımsakları sosla birlikte ayrıştırın ve taze soğanlarla birlikte teflon tavaya atın. Kokularının çıkmasını bekleyin, ardından bunlara somonlarla birlikte beklettiğiniz küp patateslerinizi ekleyin. Son olarak da sosun kalanıyla birlikte balıkları...arzunuza göre pişirin.

Cidden seveceksiniz ve hoşunuza gidecek, gayet doyurucu ve lezzet olarak da tatmin edici bir yemek oluyor, en azından ben sevdim :) O akşam somonumun resmini çekmemişiz o yüzden temsili bir resim ile yetineceğiz.

Afiyet şeker olsun :) Uyduruk yemeklerim hepinize yarasın :)

1 yorum:

  1. Uyduruk dediğiniz yemeklerin tadına doyamadık efendim.. (:
    Ellerinize sağlık tekrardan

    YanıtlaSil